tisdag 11 juni 2013

Din dödsdag

Idag är dagen då jag aldrig blir nånsin blir mig igen sen 2010-06-11, dagen då docenten på IVA-avdelningen stängde av knappen klockan 09:00 på din respirator utan vår tillåtelse, din eller min .....

Idag började min dag med att jag tände ett ljus klockan 09:00 och bad den enda bön jag kan som jag även rabblade under tystmad och höll hårt din hand för tre år sedan;

Fader vår
Fader vår som är i himmelen.
Helgat varde ditt namn.
Tillkomme ditt rike.
Ske din vilja, såsom i himmelen
så ock på jorden.
Vårt dagliga bröd giv oss idag,
och förlåt oss våra skulder,
såsom ock vi förlåta dem oss skyldiga äro,
och inled oss icke i frestelse
utan fräls ifrån ondo.
Ty riket är ditt och makten och härligheten
i evighet.
Amen.

Efter frukost åkte min dotter och jag och köpte blommor till graven. Vi köpte även med oss fika för att få sitta en stund ihop, alla tre.







 Blev väldigt vackert på din grav och hela mitt hjärta längtar efter dig, min älskade vackra son.
Puss & kram önskar din Mammut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar