fredag 24 september 2010

Sista SMS:et

2010-06-08 16:01 SMS till nära & kära

"Hej alla kära vänner, kamrater och släkt. Har fått ett sorgligt besked att mina lungor är sämre än förväntat och att de kommer söva ner mig ikväll/imorgon på obestämd tid. Vet inte när eller om de väcker mig men det finns en lite chans. Dom som kan eller har tid får dyka upp men man måste inte känna sig tvungen. Kom inte heller om ni är mycket sjuka. Jag är inlagd på IVA i stora huset. Kan inte garantera att jag är vaken mer än till inatt men jobbar på att klara tills imorgon. Har inte numret till alla men tror ordet sprids fort. Tänker på er alla vänner, ni har stöttat mig så mycket det senaste året. O många av er uppskattar jag så mycket!
Kramar Tobbe"

***********************
2010-06-10 02:53 SMS till de närmaste

"Somnar ni över kvällen. God natt syns imorgon. Pusd"
(felstavningar men han skrev så)

2010-06-10 03:00 djupt nedsövd
2010-06-11 09:00 stängdes respiratorn av

4 kommentarer:

  1. Minns att jag precis hade anlänt till Sweden Rock Festival när jag fick sms'et, inget glädjande eftersom jag inte kunde åka på besök, men så trodde jag ju att han skulle klara sig så jag visste att jag skulle få träffa han igen, vilket inte var fallet, fy fan.

    SvaraRadera
  2. Till Adam - man kan ju inte veta eller rå för att man befinner sig på fel plats vid fel tillfälle när det händer akuta saker. Tobias fanns ju iallafall med dig och du med honom. Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej, jag har bara sett & pratat med Tobias på facebook.
    men han verkar vara hur trevlig o gullig som helst. Det är så synd att sånt här ska hända:( Har följt det på facebook o nu din blogg.
    Din son är en jätte fin grabb o det kommer han alltid va :) <3

    SvaraRadera
  4. Tack Thilda, han var och är en otroligt genom go kille, son & vän för alltid.

    SvaraRadera