onsdag 22 september 2010

Begravningen 2010-07-01



Tobias sista avskedstal han skrev innan han dog:
"Sista meddelande jag Tobias vill att all släkt och vänner ska höra."

Det kom verkligen oväntat det här. Alla trodde jag var friska och krya grabben och det trodde jag med.

Livet har liksom tagit en vändning, hår på huvet, egen lägenhet och äntligen hamnat i ”flick-filen” igen. Känns bra!

Men så oväntat var det egentligen inte. Jag har vetat länge att jag var extra känslig, men har inte viljat berätta för alla. Helt ärligt har jag aldrig varit mycket för empati, men det värmer i hjärtat. Man vill ju inte vara ”han som alla tycker synd om”.

Jag har verkligen fasat för den här dagen, dagen jag ska säga ”hej då” och skriva ett avskedsbrev. Det är liksom nått som legat där i skallen sen ett år när jag fick min första diagnos. Men som nån vis person sa ”hope is the last thing to leave man” och det har jag levt med det senaste året.

Får somna sakta nu, vill skriva mer, får hoppas på att det går imorgon.

Älskar er, min familj och mina vänner, mer än nått annat.

Tobias Holmén
22:00 8 juni 2010





9 juni 2010

Vaknat upp efter testsövningsnatt.

Var massor av kompisar här igår, blev nästan lite överväldigande, men värmer som fan att veta att folk bryr sig om mig. Vänner är något av det bästa i livet.

Skulle vilja skriva ett personligt brev till er alla, men har för många vänner för att hinna med alla. Så känn ingen sorg om jag inte nämner er. Ni har ALLA varit viktiga i mitt liv. ALLA har ni spelat in en roll på vem jag blivit och hur jag behandlar andra.

Vem jag börjar med spelar ingen roll …




Andreas LA Andersson
Du och jag har knutit ett speciellt band som jag inte har med någon annan vän.
Alla dessa stekiga najsiga dagar på Tinnis & Lagunen och Varamon förra året. Gravendal! Och alla de timmar jag skjutsat dig på min militärcykel. Det är bra minnen det! Kommer sakna din stil och ditt velande, mer än du tror. Ta tag i studierna nu. Du är King man.

Andreas BA Hjärtström

Du är en av de ballaste människor jag vet.
Du har inte heller haft det så lätt, men lyckats alltid hålla humöret på dig och alla runt dig på topp. Du är en av världens bästa partajare och jag älskar att umgås med dig.

Daniel Strandvaskarn Spettan Strand
Du är mannen med glimten i ögat.
Alltid en kul typ, lite galen så där. Och det har jag alltid gillat med dig. Vi har många minnen tillsammans och det är ta mej fan bara bra minnen, även om en del minnen är förlorade över en spyhink hos Spille. TO8 over and out.





Isak Runerally Unnerbäck

Du är eller jag är kanske ditt livs bästa Wing-man. Fan vi har kommit nära varandra och förstår varandra.
Hade önskat att det var vi som var Kingsen i sommar, men det lär då mä, skall vara själv.
Hoppas de fixat visselpipan från Star Trek. Live long and prospect.

Johan Junderlie Klarbring
Du är en grym kille, fattar inte vart eller varför tjejmängden är så dålig. Jag skulle kunna säga att du är värd vem som helst.
Fortsätt med plugget så är du med i Star Fleet Academy inom kort.

Victor Nisse Niskala
Du har på många sätt varit en inspirations källa för mig. Du är ju typ bra på allt.
Emmy och jag har blivit chillvänner. Hon är en riktig keeper.
Tror på en ljus framgång för dig.
Will drink lots of mjöd in heaven waiting for you.


2 kommentarer:

  1. Elisabet Roslund6 juli 2012 kl. 07:51

    Jag har aldrig träffa Tobias men ändå känns det så självklart i mitt inre att han var och är en sådan otroligt fin människa. Du ska verkligen vara stolt Marie! Han är alltid din son! Han finns någonstans nu också.
    Kram/Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bär honom med mig inom mig och hans alla fina minnen, överallt!
      Tack för dina ord!
      Kram Marie

      Radera